mandag 29. mars 2010

Kunsten å hvile


Jeg kjenner en som klarer å sovne på et twin otter fly. Det er kunst. Det er kanskje ikke den form for kunst jeg betaler penger for å se, men av og til kunne man sikkert ønske å betale for en times søvn. Heldigvis sover jeg stort sett godt, men å sove i en bråkete flymaskin, greier jeg ikke. Det er påskeuke og ferie tid for mange nordmenn. For meg handler denne påsken om hytteliv, familieliv, Gudsliv, jobb og kunst i skjønn forening. I går ble det etter gudstjenesten en ganske god skitur på kunstfiberski. Det ble middag etter kokkenkunstens regler og det ble også noe akvarell.

Mellom de ulike aktiviteter denne påsken, vil jeg likevel slå et slag for hvilen. Det er viktig å finne tid til å gjøre det en har lyst til og samle krefter til hverdagens utfordringer. Flere og flere nordmenn velger sydenferie for å slikke sol og nyte en god bok. I alle fall er det bra om vi finner plass til det som gir oss nye krefter. Det er en kunst å finne hvile.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar